Deklaracja Dostępności

Państwowa Straż Łowiecka zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja Dostępności dotyczy strony Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu – Państwowej Straż Łowieckiej.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Nie wszystkie grafiki i zdjęcia są opatrzone tekstem alternatywnym przede wszystkim w sekcji „Aktualności – Wydarzenia” (wytyczna WCAG 2.1 1.1.1). W przypadku galerii zdjęć opis ogólny zdjęć znajduje się nad galerią zdjęć.

Przygotowanie Deklaracji Dostępności

Przygotowanie Deklaracji Dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

 Raport z informacjami o samoocenie dostępności

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora do spraw dostępności Beaty Goraj — mailowo dostepnosc@poznan.uw.gov.pl lub telefonicznie 618541325.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:

Wojewoda Wielkopolski,
Agata Sobczyk,
Adres: al. Niepodległości 16/18, 61-713 Poznań,
mail: wuw@poznan.uw.gov.pl,
telefon: 618541917.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

1) Kompleks połączonych budynków A, B i C

Lokalizacja: Do kompleksu budynków przy al. Niepodległości 16/18, 61-713 Poznań możesz dojechać autobusem i tramwajem. W celu dokładnego zlokalizowania miejsca, kliknij na mapkę.

Budynki A, B i C

Budynek A ma 12 kondygnacji (piwnica, parter, piętra od 1. do 9., strych)  ̶  al. Niepodległości 16/18, 61-713 Poznań.

Budynek B: 8 kondygnacji (piwnica, parter, piętra od 1. do 5., strych)  ̶  ul. Kościuszki 93, 61-916 Poznań

Budynek C: 6 kondygnacji (piwnica, parter, piętra od 1. do 3., strych)  ̶  al. Niepodległości 18, 61-713 Poznań.

Komórka organizacyjna: Państwowa Straż Łowiecka w Poznaniu, Posterunek Straży w Poznaniu. Pomieszczenia znajdują się na 4. i 7. piętrze w budynku A.

Wejścia. Wejście dla klientów i pracowników do kompleksu budynków to główne wejście w budynku A. Wejścia B i C są tymczasowo zamknięte. Przed budynkami A i C biegnie ciąg pieszy wzdłuż ulicy, oznakowany liniami naprowadzającymi. Odchodząc prostopadle od ulicy, wchodzi się na plac, na którym znajduje się 5 drzew i pasy zieleni. Dalej jest 6 stopni oznaczonych kontrastowo. Po lewej stronie znajduje się podjazd z poręczami. Przed samym budynkiem są kolejne schody (6 stopni). Pierwszy i ostatni stopień jest oznaczony kontrastowo. Można ominąć schody, kierując się w lewo, w stronę parkingu urzędu przy bocznej ścianie budynku. Wejście od strony parkingu na podest prowadzący do drzwi wejściowych jest dostosowane dla wózków. Na podest można dostać się także po 6 stopniach od ul. Ojca Honoriusza Kowalczyka. Pierwszy i ostatni stopień jest oznaczony kontrastowo.

Drzwi w budynku A są przeszklone, oznaczone kontrastowymi pasami ostrzegawczymi, otwierają się automatycznie. Za drzwiami jest przedsionek z dostępnym polem manewrowym. Po lewej stronie znajduje się portiernia. Wejście przez drugie drzwi przeszklone, oznaczone kontrastowymi pasami ostrzegawczymi, otwierane automatycznie do holu, w którym znajdują się prostokątne filary (3 po lewej i 3 po prawej stronie).

W holu po prawej stronie jest punkt informacyjny, do którego można się zgłosić po wejściu do budynku. Pracownik punktu informacyjnego skontaktuje się z pracownikiem właściwej komórki organizacyjnej. Obsługa klientów odbywa się w wyznaczonym miejscu. W holu po prawej stronie znajdują się 2 windy przystosowane dla osób z niepełnosprawnością. Z holu na antresolę i wyższe piętra prowadzi klatka schodowa z poręczami po obu stronach.

W budynkach A i C znajdują się także klatki schodowe i windy (przy łączniku budynków B i C winda przystosowana dla osób z niepełnosprawnością). Klienci mogą poruszać się łącznikami pomiędzy budynkami (budynki A i B – przez hol i na 5 piętrach, budynki B i C – na parterze i 3 piętrach).

W łączniku B i C na parterze i 1. piętrze brak barier architektonicznych, na 2. i 3. piętrze znajdują się schody. Przy schodach są platformy dla osób z niepełnosprawnością. Platformy są oznaczone i wyposażone w instrukcję obsługi. Brak pochylni. W przejściu pomiędzy budynkami B i C znajduje się winda przystosowana dla osób z niepełnosprawnością.

Pomiędzy łącznikami w budynku na każdym piętrze znajdują się szklane drzwi oznaczone kontrastowymi pasami ostrzegawczymi.

Toalety. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością jest na parterze w holu i na 1. piętrze na antresoli. Przewijak dla dzieci jest w toalecie na parterze.

Pętla indukcyjna. W punkcie informacyjnym w holu, w sali sesyjnej, w sali herbowej i w sali 132 są pętle indukcyjne.

Oznakowanie dla niewidomych. Brak znaczników dla niewidomych totupoint. Oznakowania w alfabecie Braille’a są w windach i przy wejściach do toalet w holu i na antresoli.

Pokój cichej obsługi. Pokój cichej obsługi dla osób ze szczególnymi potrzebami jest w holu budynku A przy punkcie informacyjnym.

Pies asystujący. Do budynku można wejść z psem asystującym.

Parking. Wzdłuż ulic przy budynkach znajdują się ogólnodostępne parkingi z miejscami dla osób z niepełnosprawnością.

2) Delegatura Urzędu w Kaliszu, ul. Kolegialna 4, 62-800 Kalisz 

Lokalizacja. Do urzędu można dojechać autobusem. W celu dokładnego zlokalizowania miejsca, kliknij na mapkę.

Budynek. Ma 5 kondygnacji (piwnica, parter, piętra 1. i 2., strych). Budynek jest czytelnie oznakowany i jest zabytkowy. Na parterze i każdym piętrze budynku są umieszczone czytelne informacje dotyczące komórek organizacyjnych Delegatury w Kaliszu oraz innych biur, które mieszczą się w budynku Delegatury.

Komórka organizacyjna: Posterunek Straży w Kaliszu.

Wejście. Wejście przez drzwi drewniane, dwuskrzydłowe otwierane tradycyjnie z samozamykaczem (w razie potrzeby możliwość otwierania drugiego skrzydła). Drzwi nie otwierają się automatycznie. Otwieranie drzwi nie wymaga znacznej siły. Za drzwiami jest podest
z ograniczonym polem manewrowym i 4 schody. Brak podjazdu i windy.

W pobliżu wejścia do budynku znajduje się portiernia. Pracownik portierni informuje, gdzie znajdują się biura lub gdzie można załatwić sprawę. Na parterze jest wyznaczony pokój, w którym osoba z niepełnosprawnością może się spotkać z urzędnikiem. W budynku nie ma windy i podjazdu.

Toaleta. Brak toalety dla osób z niepełnosprawnością.

Pętla indukcyjna. W budynku jest pętla indukcyjna.

Oznakowanie dla niewidomych. Brak znaczników dla niewidomych totupoint i oznakowań w alfabecie Braille’a.

Pies asystujący. Do budynku można wejść z psem asystującym.

Parking. Przed budynkiem znajduje się parking miejski z miejscem postojowym dla osób z niepełnosprawnością.

3) Delegatura Urzędu w Koninie, Aleje 1 Maja 7, 62-510 Konin

Lokalizacja. Do urzędu można dojechać autobusem. W celu dokładnego zlokalizowania miejsca, kliknij na mapkę.

Budynek. Ma 4 kondygnacje (przyziemie, parter, 1. i 2. piętro). Budynek jest czytelnie oznakowany. Na parterze oraz na każdym piętrze budynku są umieszczone czytelne informacje dotyczące komórek organizacyjnych Delegatury w Koninie oraz innych biur mieszczących się w budynku Delegatury.

Komórka organizacyjna: Posterunek Straży w Koninie.

Wejście. Brak schodów zewnętrznych – wejście z poziomu chodnika (przyziemie). Na ścianie budynku, po prawej stronie przy wejściu znajduje się dzwonek, który umożliwia przywołanie osoby z portierni. Wejście do budynku przez przybudówkę. Drzwi nie otwierają się automatycznie. Otwieranie drzwi nie wymaga znacznej siły. Wejście przez przeszklone drzwi z pionową klamką. Brak w pobliżu wejścia wydzielonej strefy do obsługi klientów. Pracownik portierni informuje, gdzie znajdują się biura lub gdzie załatwić sprawę.

Na każde piętro można wjechać windą. Winda zatrzymuje się od poziomu chodnika. Winda zatrzymuje się też na parterze, czyli tam, gdzie znajduje się portiernia, tablica informacyjna i kasa.

W budynku na parterze jest Punkt Obsługi Klienta w sekretariacie oraz Punkt Obsługi Cudzoziemców.

Toalety. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością jest na parterze.

Pętla indukcyjna. W budynku jest pętla indukcyjna.

Oznakowanie dla niewidomych. Brak znaczników dla niewidomych totupoint i oznakowań w alfabecie Braille’a.

Pokój cichej obsługi. W budynku jest pokój cichej obsługi i opiekuna z dzieckiem.

Pies asystujący. Do budynku można wejść z psem asystującym.

Parking. Przed wejściem do budynku znajduje się parking ogólnodostępny z miejscem postojowym dla osób z niepełnosprawnością.

4) Delegatura Urzędu w Lesznie, Plac Kościuszki 4, 64-100 Leszno

Lokalizacja. Do urzędu można dojechać autobusem. W celu dokładnego zlokalizowania miejsca, kliknij na mapkę.

Budynek. Budynek jest zabytkowy. Ma 4 kondygnacje (parter, 1. i 2. piętro, strych). Budynek jest czytelnie oznakowany.

Komórka organizacyjna: Posterunek Straży w Lesznie.

Wejście. Brak schodów zewnętrznych – wejście z poziomu chodnika. Na ścianie budynku, po prawej stronie przy wejściu znajduje się dzwonek, który umożliwia przywołanie osoby z portierni. Drzwi nie otwierają się automatycznie. Otwieranie drzwi nie wymaga znacznej siły. Wejście przez drzwi drewniane, otwierane prawym skrzydłem. Drugie drzwi wewnątrz budynku są wahadłowe. Na parterze po prawej stronie znajduje się portiernia. Pracownik portierni informuje, gdzie znajdują się biura lub gdzie załatwić sprawę.

W pobliżu wejścia znajduje się wydzielona strefa do obsługi klientów. Na parterze jest wyznaczony pokój, w którym osoba z niepełnosprawnością może spotkać się z urzędnikiem. W budynku nie ma windy.

Toalety. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością jest na parterze.

Pętla indukcyjna. W budynku jest pętla indukcyjna.

Oznakowanie dla niewidomych. Brak znaczników dla niewidomych totupoint i oznakowań w alfabecie Braille’a.

Kącik dla dzieci. W budynku jest kącik dla dzieci.

Pies asystujący. Do budynku można wejść z psem asystującym.

Parking. Przed budynkiem znajduje się parking ogólnodostępny.

5) Delegatura Urzędu w Pile, ul. Dzieci Polskich 26, 64-920 Piła 

Lokalizacja. Do urzędu można dojechać autobusem. W celu dokładnego zlokalizowania miejsca, kliknij na mapkę.

Budynek. Ma 4 kondygnacje (piwnica, parter 1. i 2. piętro). Budynek jest czytelnie oznakowany.

Komórka organizacyjna: Posterunek Straży w Pile.

Wejście. Przed wejściem do budynku znajdują się schody zewnętrzne, przy których są poręcze. Przy schodach jest platforma dla osób z niepełnosprawnością. Platforma jest oznaczona i wyposażona w instrukcję obsługi. Brak pochylni. Wejście do budynku przez przeszklone, rozsuwane drzwi wejściowe. Za drzwiami znajduje się przedsionek i drugie drzwi przeszklone rozsuwane. Na parterze jest portiernia. Pracownik portierni informuje, gdzie znajdują się biura lub gdzie załatwić sprawę.

Na parterze jest wyznaczony pokój, w którym osoba z niepełnosprawnością może spotkać się z urzędnikiem.

Toalety. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością jest na parterze.

Pętla indukcyjna. W budynku jest pętla indukcyjna.

Oznakowanie dla niewidomych. Brak znaczników dla niewidomych totupoint i oznakowań w alfabecie Braille’a.

Kącik dla dzieci. W budynku jest kącik dla dzieci.

Pies asystujący. Do budynku można wejść z psem asystującym.

Parking. Na ulicy znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe.

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Kontakt. Klient może komunikować się z pracownikami urzędu przez: e-mail, punkty informacyjne oraz obsługowe w Poznaniu i w delegaturach, telefon na infolinię, ePUAP, e-Doręczenia, tradycyjny list pocztowy oraz Skype’a, SMS, MMS na niektórych stanowiskach pracy. Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu zobowiązuje się do wdrożenia różnych sposobów i rozwiązań technicznych, zapewniających dostęp do informacji opracowywanych w urzędzie oraz ułatwień komunikowania się z osobami o szczególnych potrzebach.

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu zobowiązuje się do wdrożenia różnych sposobów i rozwiązań technicznych, zapewniających dostęp do informacji opracowywanych w urzędzie oraz ułatwień komunikowania się z osobami o szczególnych potrzebach.

Informacje o zadaniach Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu (Państwowej Straży Łowieckiej) są na stronie internetowej w ETR-ze i w polskim języku migowym. Są też inne informacje przetłumaczone na polski język migowy. Są również pętle indukcyjne opisane w części dotyczącej dostępności architektonicznej w poszczególnych budynkach.

W budynkach preferowana jest obsługa alternatywna – pracownik wychodzi do klienta. Osoby niesłyszące i głuchoniewidome, które mają trudności w komunikowaniu się, mogą załatwić sprawy w urzędzie z pomocą tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika, jeśli zgłoszą taką potrzebę.

Wniosek o tłumacza języka migowego i tłumacza-przewodnika. Wniosek znajduje się w zakładce: Zgłoszenia dotyczące świadczenia usługi tłumacza.

Co zrobiliśmy żeby poprawić dostępność?

Wojewoda Wielkopolski wyznaczył Koordynatora do Spraw Dostępności i powołał Zespołu do spraw dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu.

Wojewoda Wielkopolski powołał Zespół do spraw prostego języka w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu.

Urząd jest sygnatariuszem "Deklaracji prostego języka”.

Opracowaliśmy:

  • publikację „Dostępne dokumenty, zdjęcia, wykresy i ilustracje w praktyce”
  • instrukcję „Przepisy dotyczące dostępności w umowach i postępowaniach w zamówieniach publicznych”
  • „Poradnik prostego języka w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu”
  • „Standardy dostępności i savoir vivre w kontaktach z osobami z niepełnosprawnościami w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu”
  • „Kartę komunikacji” z osobami ze szczególnymi potrzebami
  • „Zasady wejścia osoby z niepełnosprawnością z psem asystującym na teren Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu”.

Szkolimy się i promujemy dostępność nie tylko wśród pracowników urzędu.

Zamieszczamy informacje tłumaczone na Polski Język Migowy w zakładce Dostępność.

Autor: Agata Sobczyk
Data utworzenia: 01.09.2020
Ostatnia aktualizacja: Dawid Politowski
Data aktualizacji: 14.03.2025 10:48:27